fbpx
16 במאי 2024

עדכוני חדשות ומבזקים 24/7

מטפלת זרה של קשישה בבת ים הגיעה לסניף הדואר ועברה ניצול מחפיר

שובא ג'ייאפרקאש, מטפלת בקשישה בבת ים, ניגשה לסניף דואר כדי לשלוח את משכורתה למשפחתה בהודו. היא לא תיארה לעצמה מה תידרש לעשות כדי לקבל שירות. מדואר ישראל נמסר: "במידה ויעלה שאכן הייתה התנהלות לא תקינה, נדאג לטפל בחומרה"

בנה של קשישה סיעודי תושבת בת ים הבחין בתופעה מטרידה המתרחשת כאשר המטפלת הסיעודית של אמו חוזרת מהדואר. לדבריו, ככל הנראה לא מדובר במקרה בודד אלא בתופעה שגם חברותיה של העובדת סובלות ממנה.

שובא ג'ייאפרקאש (43) מבת ים היא מטפלת סיעודית של קשישה הלוקה באלצהיימר במצב קשה. היא עובדת זרה חוקית, שהגיעה לישראל מהודו, ומתגוררת בארץ למעלה משנתיים. מדי חודש בחודשו היא ניגשת לאחד מסניפי הדואר בבת ים כדי לשלוח את משכורתה הצנועה לבני משפחתה בהודו.

באחד הימים הבחין בנה של הקשישה, עמוס שאול תושב ראשון לציון, שהמטפלת חוזרת מהדואר עם חפצים שונים שרכשה שם: אוזניות, מיקרופון, מכשיר עיסוי, עטיפות דרכונים וכדומה. מבירור מולה הבין שפקידי הדואר שרואים אותה מגיעים עם סכום גדול של כסף מאלצים אותה לרכוש את המוצרים הללו, שאותם הם מעוניינים לשווק, אחרת לדבריהם היא לא תוכל לקבל שירות.

בפעם האחרונה שאירוע זה התרחש נאלצה ג'ייאפרקאש, לדבריה, לרכוש זוג אוזניות במחיר של 70 שקל, אף שלא הייתה מעוניינת או צריכה אותם. כאשר ניסתה לעמוד על שלה וסירבה, אחד מפקידי סניף הדואר אמר לה, לדבריה, שאם היא לא רוכשת את האוזניות, הוא לא יוכל לטפל בה, ולכן לא תוכל להעביר את המשכורת לבני משפחתה.

לעמוס התברר שמספר שבועות קודם לכן הוכרחה לרכוש שלוש יחידות של אוזניות, בנוסף לשלוש עטיפות של דרכונים, ובפעם אחרת היה זה מכשיר עיסוי וגם מיקרופונים. לדבריו, לא מדובר באירוע חריג באותו סניף דואר, וגם חברותיה של ג'ייאפרקאש זוכות לאותו יחס מהפקידים במקום.

"כנראה שהם מקבלים עמלה על המכירות, והם מנצלים את המצב לרעה", אומר עמוס שגם כתב מכתב תלונה בנושא לרשות הדואר, ומוסיף: "האישה הזו עובדת כל כך קשה עבור אימא שלי, העליתי את המשכורת שלה – והם פשוט גונבים ממנה – מוציאים לה את הנשמה".

יש לציין כי בעקבות פניית "מיינט בת ים" ומכתב התלונה שנשלח לדואר, המטפלת זוכתה בסכום המוצרים שקנתה.

מדואר ישראל נמסר בתגובה: "בדואר ישראל אין מקום ליחס הבלתי הגון שהלקוחה חוותה על פי התלונה, ולכן פתחנו באופן מיידי בבדיקה מעמיקה, תוך עצירה של מכירות המוצרים בסניף עד להשלמת הבירור. במידה ויעלה שאכן הייתה התנהלות לא תקינה, נדאג לטפל בחומרה על-מנת להבטיח שירות מצוין והוגן ללקוחותינו".