fbpx
16 במאי 2024

עדכוני חדשות ומבזקים 24/7

החייל מקסים מולצ'נוב הציל חיים ונהרג בפיגוע: "אהב את כולם"

מקסים מולצ'נוב (20) חייל בודד נהרג אתמול (חמישי) בפיגוע הדריסה במחסום מכבים. מולצ'נוב, ששירת כלוחם בגדוד קרן של חיל התותחנים, היה חייל בודד שעלה ארצה בשנת 2017 במסגרת תוכנית "נעלה" מאוקראינה

סמל מקסים מולצ'נוב בן 20 הוא הלוחם שנפל אתמול (חמישי) בפיגוע הדריסה במחסום מכבים. מולצ'נוב בן 20, עלה לישראל מאוקראינה והתגורר בהרצליה, היה לוחם תותחנים והועלה לדרגת סמל לאחר מותו. בני המשפחה החליטו בתיאום עם צה"ל כי מולצ'נוב ייטמן בישראל. הוריו יצאו מחר לארץ בטיסה מיוחדת. השאיפה היא כי הוא ייקבר ביום ראשון.

מי שבישרה להוריו, תושבי חרקוב, על הבשורה הטראגית, היא הרבנית מרים מוסקוביץ, שליחת חב"ד בעיר. "בעלי קיבל צלצול מהצבא על הפיגוע הקשה שאירע בישראל ונאמר לו כי הנרצח הוא תושב העיר שלנו, חייל בודד, בשם מקסים. בעלי, הרב משה, התבקש לקחת על עצמו את המשימה הקשה – ולהודיע על כך לבני המשפחה של הנרצח באופן מסודר, כלומר באמצעות מפגש פיזי.

"לא היה קל למצוא את הבית. אחרי שאיתרנו את הכתובת, דפקנו בדלת. קשה לתאר את מה שהתרחש אחרי קבלת הבשורה על פיגוע הדריסה. היו רגעים קשים של בכיות והלם. האב הגיע מיד לאחר מכן וגם בני משפחה נוספים. היה קשה מאוד. בכינו ביחד איתם על האובדן הגדול".

"אצל הבן שלי תמיד הכול היה אמת. הוא היה תמיד הראשון ללכת לעזור לאחרים. לפני שנה הוא תרם מח עצם לילד בגרמניה. הוא היה מאוד גאה שהוא לא סתם בצבא, אלא ביחידה קרבית. הוא היה מאוד מיוחד, ילד עדין, תמיד פתוח לכל אחד ואחד", סיפר אביו יבגני לאתר ynet.

מלבד מקסים מולצ'נוב, נפצעו בפיגוע עוד שלושה לוחמים, אחד באורח קשה ועוד שניים באורח קל. המחבל הגיע למקום ברכב מסחרי גדול, דרס שלושה צעירים הולכי רגל – ונמלט מהזירה. בתום מרדף שהתקיים דקות אחדות לאחר מכן – הוא חוסל על ידי מאבטחים במחסום חשמונאים הסמוך.

פרמדיקיות של מד"א, שירה מלכא וליהי גולן, סיפרו: "הגענו בניידת טיפול נמרץ ורצנו מיד לצעיר כבן 20 ששכב במקום בהכרה מעורפלת עם חבלה רב מערכתית. העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ והתחלנו בפינוי דחוף לבית החולים שערי צדק כשלאורך כל הדרך נלחמנו על חייו. ביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות ולצערנו כשהגענו לבית החולים נאלצו הרופאים לקבוע את מותו".

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד למקסים: "בשם העם בישראל אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחתו של מקסים מולצ'נוב ז"ל, לוחם צה"ל שנהרג הבוקר בפיגוע במחסום מכבים. מקסים, חייל בודד שעלה לבדו מאוקראינה כדי להתגייס לצה״ל ולהילחם למען בטחון ישראל. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים בפיגוע ומחזק את כוחות הביטחון שפעלו במהירות ובנחישות לחיסול המחבל המתועב".