fbpx
16 במאי 2024

עדכוני חדשות ומבזקים 24/7

אחרי התקלה הגדולה – הנהלת הרכבת הקלה בהודעה פסימית

הרכבת הקלה בבת ים ולאורך כל הקו האדום הושבתה אתמול במשך שעות בגלל תקלת חשמל. לאחר מכן נערך תחקיר, שבסיומו פורסמה הודעה פסימית

אחרי שתנועת הרכבת הקלה הושבתה במשך שעות ארוכות אתמול (רביעי) בבת ים ולכל אורך התוואי של הקו האדום, פרסמה חברת תבל המפעילה את הקו האדום את תוצאות התחקיר שנערך אודות התקלה.

תחנת הרכבת הקלה בת ים (צילום ארכיון: יורי גרישנוב)

על פי ההודעה, מתחקיר מקיף שנערך עולה כי ביום שלישי בלילה, כתוצאה מירידת מתח בקווי חברת החשמל באזור מרכז התפעול של הרכבת הקלה, הופסק שרות הרכבות.

זמן קצר לפני תחילת השרות התברר כי נפילת החשמל יצרה תקלה במערכות כיבוי האש שפגעו במערכות גיבוי החשמל ואלו פגעו במערכת האיתות אשר אחראית על תנועת הרכבות ובשל כך לא ניתן היה לחדש את שרות הרכבות עד השעה 11:30 בבוקר.

במקביל ועל מנת לחדש את השרות במהרה הוצבו הרכבות על המסילות בתחנות לאורך הקו, כדי שייצאו לדרך מיד עם תיקון התקלה, כפי שאכן קרה.

במשך שעות צוותים של תבל נת"ע וחברת אלסטום האחראית על מערכת האיתות, פעלו במקצועיות ובנחישות כדי לפתור את הבעיה, תוך שיתוף פעולה וסינכרון מלאים.

תחנת הרכבת הקלה בת ים (צילום ארכיון: יורי גרישנוב)

בחברת תבל סיכמו בהודעה פסימית: "יש לציין שמדובר במערכות מתוחכמות ומורכבות מבחינה טכנולוגית ואנחנו עושים הכל על מנת להימנע מתקלות בתקופת ההרצה אך אלו קורות וכנראה יקרו בעתיד".

אנו מצרים על אי הנוחות הזמנית ופועלים לילות כימים כדי להעניק לציבור הנוסעים חווית שרות איכותית".

המשמעות של הסיפא של ההודעה היא שגם בתקופה הקרובה אנחנו עלולים לקבל הודעות דומות על תקלות בכל הנוגע לרכבת הקלה, בגלל המורכבות הטכנולוגית.